In SimCity gaf Will Wright je de mogelijkheid om steden te bouwen en te besturen... met The Sims kun je mensen maken en besturen!

Nieuwe binnenkomer, met wat vraagjes..

Terrible Townie
34 Posts

Ik ben pas sinds kort tegen Sims aangelopen en samen met mijn dochters ( 8 en 11 jaar) verdiepen wij ons pas in Sims I (ik voel me bijna ouderwets als ik alles hier zo lees :P ) Mijn dochters zijn er helemaal weg van en ook ik moet toegeven al erg verslingerd te zijn, dus tijd om eens verder te zoeken hoe we het kunnen verfraaien.
Na veel surfen en lezen op internet vonden we deze site, echt een hele duidelijke en leuke site. Ik heb heel veel topics gelezen inmiddels op het Forum maar vond mijn 3 vraagjes die ik heb er nog niet tussen. Ik hoop dat het mij niet wordt kwalijk genomen dat ik ze dan nu toch maar stel.

1. Als Sims opstart en je wilt een familie aanmaken, waarom zie ik daar dan niet de families die ik inmiddels al aangemaakt heb? Er zitten 3 standaard familie's in maar alleen als ik op de huizen klik vind ik mijn familie's.

2. Bij sommige downloads staat: je hebt wel (....aanvulling...) nodig om deze download te laten werken. Bij andere staat dat echter niet maar dan staat er zo'n aanvullingsnaam op het plaatje, betekent dit dat ik áltijd de aanvulling nodig heb die óp het plaatje staat ?
(Wij hebben nog geen aanvullingen namelijk)

Oke en dan de laatste (voorlopig hoor haha)
Trouwen, daarover heb ik gehoord dat dat kan en dat het 1.000 $ kost (of hoe hun geld ook heet) maar ehmm....kan je dat aansturen? Verschijnt dat ergens? Of moet je dan iets speciaals ervoor doen? Hoe gaan ze dan trouwen?

Nou dit is een aardig binnenkomertje, de eerste week ben ik nog wel bezig om het Forum door te lezen want zo te zien moet ik nog zóveel leren en lezen hier.

Is Sims I een beetje "uit" ? Nu alle andere Sims er al zijn?
Oops was dat vraag 4? haha sorry

Bedankt alvast voor alles wat ik hier al mocht leren en lezen!!

Groetjes
Angélica

Team Llama
482 Posts
sims een zonde uitberijding setten is het zelfde als sims 2 alleen dan minder meubels en en het ziet er niet zo mooi uit als 2 maar het is nog wel leuk
maar met uitberijdings is het nog heel leuk wnt dan kan je bijvoorbeeld bij superstar allerlij dingen nog doen en al je 3 uitberijdings hebt en je insalleerst ze alllemaal dan hoeft alleen de cd die je het laatst hebt geinstalleerd te gebruiken en alle uitbreidingen doen het
yes m'n cd's weer gevonden nu nog seizoenen kopen

Bella's Best Friend Forever
1817 Posts
Nou dat Sims 1 uit is ieder z'n mening he, ik zou als je nu met the sims zou beginnen toch gelijk sims2 kopen. Daar is veel meer informatie nu over en veel actueler.

Pessim
Image
:: GET CHROME ::

Bella's Best Friend Forever
1829 Posts
op vraag 1: ik denk dat ze dat gwn gedaan hebben zovan: jah ze weten wel in welk huis ze iemand hebben gezet tog? Bij the sims 2 staan boven elk bewoond huis een Groen Kristalletje, dat is wel veel fijner.

The Sims 1 is niet echt "uit" maar het word waarschijnlijk nu na de komst van the sims 2 en het weten dat er een uitbreiding komt, veeel minder gespeeld.
Hoewel het als je een beetje nadenkt toch een heel leuk spel is omdat je veel uitbreidingen ervan hebt..
Als je allen The sims 1 hebt zonder uitbreidingen, dan kan hij een beetje saai zijn omdat je dan eigenlijk gwn niet veel kunt..

Terrible Townie
34 Posts
Dank jullie wel voor de reactie's tot nu toe, de reden waarom ik de vraag stelde over het selecteren van familie die je zelf hebt aangemaakt is dat die natuurlijk werken en aan meer geld komen, in het beginscherm staat een huis dat je kan betrekken van iets van 54.000 $, maar ieder gezin dat je aanmaakt begint met 20.000, dus hoe kan iemand OOIT dat huis dan kopen?
Yeah..een verjongings-avator ;-)

Myshuno Addict
908 Posts
angelica1962 wrote:1. Als Sims opstart en je wilt een familie aanmaken, waarom zie ik daar dan niet de families die ik inmiddels al aangemaakt heb? Er zitten 3 standaard familie's in maar alleen als ik op de huizen klik vind ik mijn familie's.

Als een familie al in een huis woont, staan ze niet meer in het familiescherm :) Je kan die familie alleen nog zien als je het huis gaat spelen.

angelica1962 wrote:2. Bij sommige downloads staat: je hebt wel (....aanvulling...) nodig om deze download te laten werken. Bij andere staat dat echter niet maar dan staat er zo'n aanvullingsnaam op het plaatje, betekent dit dat ik áltijd de aanvulling nodig heb die óp het plaatje staat ?
(Wij hebben nog geen aanvullingen namelijk)

Als bij een download de naam van een uitbreiding erbij staat, heb je die uitbreiding nodig. (Als je de uitbreiding niet hebt, kan je hem wel downloaden, en je ziet hem ook in de catalogus, maar als je dan weer verder 'leeft' verdwijnt het object als je het neergezet hebt. Dag geld :'()

angelica1962 wrote:Oke en dan de laatste (voorlopig hoor haha)
Trouwen, daarover heb ik gehoord dat dat kan en dat het 1.000 $ kost (of hoe hun geld ook heet) maar ehmm....kan je dat aansturen? Verschijnt dat ergens? Of moet je dan iets speciaals ervoor doen? Hoe gaan ze dan trouwen?

Het trouwen zelf kost geen geld (volgens mij). Sims kunnen trouwen als ze een relatie van 100 hebben. Ze kunnen alleen trouwen als ze niet samenwonen. Als de Sims trouwen, komen ze bij elkaar in het huis. Als een Sim alleenwoont, komt het geld van die Sim bij het geld van de Sim waarmee ze trouwen (bij dat huis dus). Daarmee ook meteen een antwoord op de vraag over dat huis van 54.000, dit zou je in principe alleen kunnen kopen als je met 256 mensen trouwt, of een goede baan hebt, of een geldcode gebruikt :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

(Kijkt en schrikt van de lengte van de post)
Image

Terrible Townie
34 Posts

Hoe een Sims gezin het dure huis kan betrekken heb ik inmiddels ontdekt.
Je maakt een gezin aan en klikt op een leeg perceel waar je dan akkoord gaat om een huis op te gaan bouwen. Dit huis bouw je niet, met de cheat geeft je ze wel wat meer geld ;-).......en dan....sla je je spel op.
Dan staan ze wel in de familie's (mét het geld!!)
Je sloopt (al is er niks te slopen) hun huis en zet ze eruit en dan kan je zó dat dure huis kopen ;-))

Je ziet....aldoende leert men (ik dus)

groetjes
Yeah..een verjongings-avator ;-)

Fan of Freezer Bunny
5350 Posts
jah je hebt het helemaal juist zo deed ik het toch ook voor een duurder huis te kopen ;)

ik denk dat al je vragen beantwoord zijn ondertussen nog veel plezier met je sims hé :D

• Stats