De Sims zijn overal!

DS2 Console: Wie heeft hem al? En wat vindt je ervan?

Bella's Best Friend Forever
1061 Posts
Ik heb hem vanmorgen gekocht voor mijn Xbox. :D Hij is erg leuk! Ik heb het spel samen met m'n zusje van 8 gespeeld, nog maar 10 en 5 minuutjes ofzo omdat m'n vader nieuws moest kijken en m'n moeder wilde gewoon tv kijken nu :cry: maar de eerste indruk was goed, erg leuk spel met veel mogelijkheden! Je kunt nu ook echt je eigen Simmetjes besturen, wat met Urbz nog niet zo was. :D Zo cool! 8)

Ik laat wel es wat meer weten en foto's zien als het kan.
WillemSV

Bob & Betty's New Neighbor
182 Posts
ik ga hem morgen kopen voor op de gamecube spijtig dat hij wel redelijk duur is vindt ik persoonlijk maar ik kan het echt niet laten ik wil weten hoe hij is.Dus morgen kom ik zeker vertellen hoe hij is :dance:

Groetjes violetje

1061 Posts
Screenies op internet zien er veel kleurrijker uit valt me nu op. :p
WillemSV

1061 Posts
De Sims 2 Xbox is echt een heel leuk spel!
Ik heb een paar foto's gemaakt van De Sims 2 Xbox.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De besturing is echt veel beter dan de voorgaande Sims/Urbz versies voor de consoles! Je hebt nu bij De Sims 2 console 2 verschillende soorten besturingen; directe besturing en klassieke besturing. De directe bestuur je je Sim met de sticks. Je kunt deze besturing makkelijk gebruiken om voorwerpen te gebruiken of om gezellig te doen met andere Sims vanuit een derdepersoonsperspecties en niet vanuit de ogen van je Sim. De klassieke besturing is net als de besturing als van De Sims 2 PC, je bestuurt je Sims met behulp van de cursor, door ergens te klikken. De nieuwe directe besturing is dus echt vet! :D

Je kunt het spel 'vrij spelen' of 'verhaal'. Allebei kan met 2 spelers. In 'verhaal' kun je allerlei dingen vrijspelen zoals nieuwe locatie's, mode, koop/bouw dingen enzo want in het begin zit nog de helft van de meubels op slot.

Ik heb ook al 2 keer een eigen Sim gemaakt en gezien hoeveel kledingstijlen er zijn. Echt hele mooie kledingstukken zitten ertussen. Het bovenlichaam kun je driedelig opbouwen; hemd - trui - jas. Maar je kunt ook 1 van die 3 dingen weglaten. Veel kledingstukken kun je in verschillende kleuren en op verschillende manieren dragen. Opgestropen mouwen of een houdje op 3 verschillende manieren opzetten. :lol: Zoveel mogelijkheden en stoere kleding!

Heb je je Sims gemaakt dan kun je met hem spelen en vrienden maken, baan zoeken, veel dingen die bekend zijn bij voorgaande Sims natuurlijk. Op een paar van de eerste foto's zie je het pauzemenu. Dat is zeg maar je interface, bij De Sims 2 PC zat dat gewoon onderin je scherm. Op de console kun je ook bijna alles wat de Pc versie ook had; verlangens, angsten van je Sims bekijken en wenspunten verdienen, carriere informatie bekijken, vaardigheden (koken, techniek enzo), persoonlijkheid (sterrenbeeld) van je Sim bekijken, Relaties met andere Sims bekijken, kopen en bouwen en de spelopties, (3 stipjes) waar je bij de consoleversie wel wat minder opties hebt maar bij de consoleversie heb je wel het mooie speltype 'verhaal' en daar kun je vorderingen/voortgang (2e symbooltje) ook nog van bekijken in het pauzemenu. Dan heb je (net zoals de PC versie) ook nog temaken met behoeften en humeur. Dat werkt ook precies hetzelfde als de PC versie. Dezelfde groene balkjes moet je groen houden want ze kunnen ook dood gaan van de honger bijvoorbeeld als je slecht voor je Simmetjes zorgt en dan komt magere hein op bezoek. Je kunt ook een goed woordje doen bij magere hein als een huisgenoot dood is gegaan. :p

Als je op de console versie contact met iemand maakt, dan ga je over naar de interactieve stand 'gezellig doen'. In deze stand kun je (en dat heeft dan weer wat weg van de Urbz), allerlei sociale dingen doen om zo het relatieniveau met een Sim op of af te laten lopen. (Veel verlangens en angsten hebben ook met socialiteit temaken.)

Je hebt nog een uitgebreide voedselbereidingoptie. Ja, je kunt zelf recepten vrijspelen en ingredienten samenstellen om ze eten te maken. Je kunt zelf eerst 'eten bekijken' doen om te zien of het ook echt te eten is want van sommige recepten kunnen rare uitwerkingen hebben op je Sim. Hahaha. Maar soms vult het niet alleen de maag, maar kan het er ook voor zorgen dat een Sim verliefd wordt op een andere Sim.

Ik moet nog veel vrijspelen dus ben ik nog lang niet uitgespeeld.. :p
Last edited by WillemSV on Nov 07, 2005 7:59pm, edited 1 time in total.
WillemSV

Team Llama
412 Posts
ik vind hem zelf wel leuk volledig in 3d maar het is een mission spel dus niet zoals op pc wat wel leuk is is dat je je eigen hotel moet onderhouden en er is regen:) mijn voorkeur blijft toch bij de sims 2 op de pc. dit meer omdat je eigen spul kunt maken:P
Image

1061 Posts
Ik vindt het speltype verhaal wel leuk. Al die nieuwe locaties vrijspelen enzo. En ja, eigen kleding met BodyShop, eigen muren met Homecrafter, SimPE enz. dat heb je bij de consoleversie natuurlijk niet maar dat bederft het plezier niet voor mij. :)
WillemSV

Nooboo
4 Posts
ik heb zelf ook de sims voor de ps2, vind het tot nog toe erg leuk maar ben nog niet zo ver in het spel (er moet idd nog veel vrijgespeeld worden)
iemand enig idee hoe de sims boodschappen kunnen doen. een aantal van mijn sims hebben de wens om boodschappen te gaan om ingredienten te kopen, in het wenspaneel zie ik dan een boompje maar ik heb echt geen idee hoe ik ze boodschappen kan laten doen, beetje dom misschien.
iemand hier? :frusty:

1817 Posts

Kan je het ook met 2 spelers spelen? Op PS2?
Image
:: GET CHROME ::

1061 Posts
jubelientje wrote:ik heb zelf ook de sims voor de ps2, vind het tot nog toe erg leuk maar ben nog niet zo ver in het spel (er moet idd nog veel vrijgespeeld worden)
iemand enig idee hoe de sims boodschappen kunnen doen. een aantal van mijn sims hebben de wens om boodschappen te gaan om ingredienten te kopen, in het wenspaneel zie ik dan een boompje maar ik heb echt geen idee hoe ik ze boodschappen kan laten doen, beetje dom misschien.
iemand hier? :frusty:

Heeey jubelientje. Dat is toevallig want daar zat ik ook mee. :D

WillemSV (DeSims2.nl) wrote:Mijn Sim (Isabel - oude vrouw op locatie 3) heeft een verlangen om ingredienten te kopen. Dus ik loop naar de koelkast en maak lekker wat eten klaar van verschillende ingredienten maar dat verlangen wordt niet vervult. Dus nu wil ik graag weten van iemand die het wel weet wat je met dat verlangen moet doen? Er staat ook nog iets met het woord 'culinair' in dat verlangen.

Kan iemand me helpen?
WillemSV

jolovesyouall (DeSims2.nl) wrote:hai willemsv, ja die weet ik, ze wilt een sanswich maken straks zodra ze de ingedrienten bij elkaar heeft. je moet iig bij mee e.d het plaatje links onder selecteren om te kopen, ik heb daar gewoon wat water en ui bij gedaan LOL , als ze dat gekocht heeft dan wilt ze een sandwich maken en oet je vauit je receptenboek even kijken welke ingredienten ze precies nodig heeft , die selecteren en op klaar klikken en haar dit laten maken, als je alle opdrachten van je eigen sim ook hebt vervuld ken je volgens mij hierna naar de volgende lokatie.... bereid je maar voor hahahahaha , dit is een leuke lokatie ziet er gaaf uit ! ik hoop dat je eruit komt. ps je weet me te vinden op mijn eigen site als je er niet uit komt, mss kan ik je via pm of zo dan beter helpen?

@Jeff... Ff lezen eerste post - dan las je dat ik samen met m'n zusje van 8 De Sims 2 op onze Xbox speelde. Op PlayStation 2 en GameCube is dat natuurlijk ook zo en dat kun je ook op de achterzijde van de hoes bekijken. :wink:

Online met Xbox (Xbox Live) of PS2 kan helaas niet.

Ik ben nu op locatie 3 (huis tegen rotswand). En ik geloof dat Roos (webmaster hier) hem ook al heeft voor de GameCube of niet? Ik ben gewoon ff benieuwd waar zij dan is maarja bijna niemand reageerd hier jammer genoeg. :roll:
WillemSV

Terrible Townie
43 Posts
sims boodschappen laten doen... dat ken niet echt. maar je moet het groetentuintje of de fruitboom kopen en daar kan je dan je ingredrienten vandaan halen.

willemsv
ik dacht dat jij sims2 voor de PS2 had ? heb ik je verkeerd begrepen ?
het antwoord wat ik je heb gegeven is uit mijn spel voor de PS2 dus.

ik zit nu op de 5e lokatie van de sims 2 op de PS2, dus als iemand vragen heeft , en ik kan helpen dan hoor ik het wel

1061 Posts
Bedankt jolovesyouall! Ik krijg nu op 3 plekken antwoord geloof ik (hier, thehub.nl en desims2.nl) maar dat maakt niet uit. Bedankt!

Oh ja, Xbox heb ik. Ik had een demodisc ontvangen (dag nadat ik de Xbox versie had gekocht) voor de PS2 maar die heb ik aan een klasgenoot van mij gegeven. :wink: En die was er aardig blij mee. Tenminste, hij vindt het een leuk spel maar ik denk niet dat 'ie de echte gaat kopen.
WillemSV

Nooboo
4 Posts
jolovesyouall (DeSims2.nl) schreef: �hai willemsv, ja die weet ik, ze wilt een sanswich maken straks zodra ze de ingedrienten bij elkaar heeft. je moet iig bij mee e.d het plaatje links onder selecteren om te kopen, ik heb daar gewoon wat water en ui bij gedaan LOL , als ze dat gekocht heeft dan wilt ze een sandwich maken en oet je vauit je receptenboek even kijken welke ingredienten ze precies nodig heeft , die selecteren en op klaar klikken en haar dit laten maken, als je alle opdrachten van je eigen sim ook hebt vervuld ken je volgens mij hierna naar de volgende lokatie.... bereid je maar voor hahahahaha , dit is een leuke lokatie ziet er gaaf uit ! ik hoop dat je eruit komt. ps je weet me te vinden op mijn eigen site als je er niet uit komt, mss kan ik je via pm of zo dan beter helpen?

misschien ben ik gewoon een beetje dom, :oops: maar eeeehr, ik snap het nog niet: "je moet igg bij mee e.d het plaatje links onder selecteren om te kopen". Wat is igg en mee??? en welk plaatje links onder, gewoon bij de ingredienten? ik heb alles wat links onder staat geprobeerd en nog steeds wil Isabel ingredienten kopen :irri:

Terrible Townie
43 Posts
hai Jubelientje, met iig bedoel ik,in ieder geval (afkorting) en mee had moeten staan meel...

de ingredienten kopen, die isabel als wens heeft, daarvoor moet je de groententuin of de fruitboom kopen. dat is de enigste manier om groenten en fruit te kopen , omdat je het dan zelf gaat kweken.

Willemsv, ach beter op drie sites antwoord dan niks horen van iemand, we zijn er om elkaar te helpen toch ?

Bob & Betty's New Neighbor
182 Posts
ik heb dus de sims op de game cube ik vindt het spel heel leuk maar wat me nu niet lukt is om iemand op mijn sim verliefd te laten worden mijn sims is wel verliefd zelfs op 5 andere simsen maar nooit is die liefde wederzijds.Weet iemand wat je kan doen om wederzijds verliefd te worden?

Groetjes violetje

Terrible Townie
43 Posts
violetje, heb je al geprobeert de andere sim die je verliefd wilt laten worden op jouw sim, te selecteren? die laat je dan lekker veel praten en contact maken met jouw sim, zodat de meter omhoog gaat. veel succes !

Next

• Stats