Bespreek hier alles wat met De Sims 3 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Kan geen screenshots of videos maken in Sims 3 op Mac

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik feb pas geleden een iMac gekocht. Tot nu toe erg tevreden. Totdat ik elke Sims game in mijn bezit had geïnstalleerd (alles, behalve Beestenbende). Het spel ziet er geweldig uit. Ik kan soepel spelen en ik ben daar heel erg blij mee. Maar toen ik een screenshot wilde maken met "C", gebeurde er gewoon niets! Ik heb dit op allerlei plekken in het spel geprobeerd. In de buurt zelf werkte het gewoon helemaal niet. In CAS (Creeer een Sim) dan weer wel. Echter, toen ik in de Launcher ging kijken, waren er helemaal geen screenshots! De Screenshots map was ook leeg. Ik ben heel erg gefrustreerd hierdoor. Wat betreft videos, die kon ik al helemaal niet maken.

Dus ik met Google gezocht, en wat bleek, ik ben niet de enige Mac gebruiker met dit probleem. Blijkbaar heeft het ooit wel gewerkt, jawel, in het verleden. Voor bepaalde patches. Ik dacht dat patches problemen moesten oplossen, niet nog meer problemen creëeren?!

Maar goed, als je EA wilt laten weten dat jij ook een Mac gebruiker bent met een vergelijkbaar probleem, ga dan near dit topic op het officiële forum (Taal Engels VS) en vertel het ze! Alsjeblieft, voor alle Mac gebruikers met dit probleem. Tot nu toe heeft EA niets gedaan om dit probleem op te lossen. Ze negeren het gewoon of geven halve oplossingen.

Het enige wat nu werkt om screenshots te maken (vergelijkbaar met printscreen op Windows) is het volgende:
CMD + SHIFT + 3 (hiermee kan de gebruiker een screenshot maken van het volledige beeld)
CMD + SHIFT + 4 (hiermee kan de gebruiker een screenshot maken van een deel van het beeld, dit werkt echter niet op oudere Macs)

Het is niet de beste oplossing, maar totdat EA het oplost, is dit het enige wat we hebben. :yuck:

De screenshots die je hiermee maakt zijn overigens heel groot, aangezien ze worden opgeslagen als PNG. Dus het is wel wenselijk om ze eerst te bewerken en op te slaan als JPG, bijvoorbeeld als je ze upload naar forums e.d.

Ik hoop dat dit helpt!

Team Llama
337 Posts
Heb je ondertussen al een oplossing kunnen vinden, Rosana?
Image
-->> Klik hier voor Patricia's SNW Blog /Nieuwe update 12-01-2012
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

SNW Webmiss
14293 Posts
Nee, ik zou zo niet weten wat ik er verder aan kan doen. Het ligt niet aan de installatie ofzo, want het was een verse installatie, zonder enige downloads oid. De standaarddingen heb ik nagelopen maar helaas. En bij EA schieten ze niet echt op (kastje, muur enzo) en in dit geval negeren ze de mensen met een Mac gewoon. :(

Team Llama
337 Posts
En wat dacht je ervan om die Ansj ofzo op Sims Nieuws erover aan te spreken? Ik weet dat Sims Nieuws e.d. niet echt goede vrienden zijn maar zij speelt ook op een Mac met De Sims 3 en alle uitbreidingen. En zij maakt wel gewoon dagboeken met foto's enzo. Misschien kan je haar vragen hoe het precies zit, waar het aan kan liggen? Of ik wil het ook wel doen, heb daar ook nog wel account waar ik soms op kijk ^_^
Image
-->> Klik hier voor Patricia's SNW Blog /Nieuwe update 12-01-2012
--> Klik hier voor het dagboek van de familie Engelman /Nieuwe update 15-01-2012

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik kom nooit op het Sims Nieuws forum maar we gaan voor zover ik weet wel vriendelijk met elkaar om hoor haha. Ik heb Ans op Twitter, maar als jij daar zou willen vragen dan zou ik dat wel heel tof vinden. EA lijkt het volledig te negeren. Probleem is dat niet alle Mac gebruikers er last van hebben. Maar genoeg ook wel. Ik ken nog iemand uit de NL community, een aantal mensen zelfs, die hetzelfde probleem hebben. Maar die zitten er niet zo mee heb ik het idee. Mss doen zij ook minder met artworks en legacies als ik...

Team Llama
265 Posts
Nu ben ik benieuwd! is het al gelukt? je speelt nog steeds op je mac toch?

Gnome Collector
75 Posts
Ik dacht eerst dat iedereen er last van had vanaf een bepaalde patch, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn. Vandaag kwam ik deze post tegen van iemand met hetzelfde probleem:
yoda65 wrote:Mac Os 10.6.8
when I press C key to take a screenshot in game, it create a new empty 'Documents' folder in Macintosh HD (First level of the system)?!
in this Documents folder there is another folder: Electronic Arts, then another The Sims 3 folder, then an empty Screenshots folder!
BUT my game is located in Users/My Name/Documents/Electronic Arts/…
So when I take a screenshot it works, but after I can play and game crash!
Someone have this empty Documents folder created in another place when you take screenshots it seems the game does not understand how Mac OS is organizing?

Ik weet helemaal niets van de structuur van Mac OS, maar misschien kan jij er wel wat mee? Op het eerste gezicht lijkt het alsof ie de juiste locatie niet kan vinden. Wellicht dat daarom de screenshots en video's niet verschijnen. Misschien is het een idee om eens naar die koppeling te kijken? Heb je trouwens al gezocht of die screens en video's misschien ergens anders worden opgeslagen (denk dat je dat wel hebt gedaan, maar je weet maar nooit)?
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik kan al mijn files met gemak zien maar het wordt gewoon echt niet opgeslagen. De mappen bestaan verder wel, gewoon in de Documents folder (en dan het gewoonlijke pad). En ik heb niets met de rechten gedaan dus daar kan het ook niet aan liggen... Bij mij maakt ie overigens geen Documents map aan in de root. Geen idee maar tot dusver nog geen oplossing. Ik waardeer je tips/hulp enz wel maar ik denk dat er voorlopig geen oplossing is. :(

• Stats