Bespreek hier alles wat met De Sims 3 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Legacy?

Servo's Slave
139 Posts
Heeft iemand een leuk idee voor een eerste Sims 3 Legacy op dit forum? Ik heb bij SimParool al een leuke zien staan "Van vagebond tot miljonair", lijkt wel een beetje op Grootbergen's leventjuh van Simsfreak! Zelf heb ik nog nooit een legacy opgestart of er zelfs aan mee gedaan, weet ook niet precies wat de regels zijn enzo. Maar het lijkt me wel leuk om eens een uitdaging aan te gaan :P.
Favoriete Sim traits: computernerd, goed gevoel voor humor, slons, nooit naakt en perfectionist!

Silly Social Bunny
61 Posts
Deze uitdaging heb ik zelf bedacht. Hij is zeker moeilijk, maar wel de moeite waard:
Je speelt het spel met 6 personen;
3 mannen & 3 vrouwen.
Je mag helemaal zelf weten hoe ze eruit zien enzo. Máár..
Er moet;
- 1 man zijn met als eigenschap 'Goed'.
- 1 man zijn met als eigenschap 'Vals'.
- 1 man zijn met als eigenschap 'Hopeloze romanticus'.
- 1 vrouw zijn met als eigenschap 'Bietser'.
- 1 vrouw zijn met als eigenschap 'Genie'.
- 1 vrouw zijn met als eigenschap 'Workaholic'.
Ze mogen géén familie van elkaar zijn, anders is de lol eraf.

Oke, we gaan verder.
De familie moet op een kavel van 40x40 wonen. Bijv;
- Schilderluchtboulevard 415.
- Schilderluchtboulevard 299.
- Pinochlepunt 2500.
(Deze drie liggen is Sunset Valley.)

Als ze zijn gearriveerd hebben ze (waarschijnlijk) nog 12.800 simdollar.
Dit mag je verhogen naar 20.000. Dat doe je als volgt;
- Druk de toetsen Shift+Crtl+C ingedrukt. Dan krijg je een cheatbalk bovenin je scherm. *
- Typ daarin; Familyfunds [A][7200] **

Als het goed is heb je nu 20.000 simdollar.
* = Bij de meeste HP computers werkt dit niet. Typ dan; Shift+crtl+Windows teken+C in.
** = De A staat voor achternaam. Vul hier dus de achternaam in.

Dit was de enige én de laatste cheat die je in deze Legacy gaan gebruiken.
Nu mag je een huis gaan bouwen voor je simmies.

Als je dit gedaan hebt begint het spel!
Je sims zijn ingetrokken in hun nieuwe stekje. Maar.. Wat is nu het doel van het spel?
Je moet zorgen dat iedere sim zijn levenswens vervuld. En dat er minstens drie sims zijn die de top van hun carriére hebben behaalt. En daar komt nog bij; Het familiekapitaal moet hoger zijn dan 150.000 (Een uitdaging dus.)
Je mag geen cheats gebruiken. Zodra deze doelen zijn berijkt moet je alleen nog doorgaan tot al je familie leden dood zijn. Je kan eeuwig doorgaan als je kinderen krijgt. Maar je mag ook stoppen als de eerste mensen die door jou gemaakt zijn allemaal dood zijn.

Nog even de regels.
- Niet cheatten.
- Je mag downloaden zolang je hier mee niet het spel gemakkenlijker maakt.
- 3 mannen & 3 vrouwen. Zelf maken in CAS.
- Als er kinderen ontstaan, moet de eerste van anderen uit het huis zijn. Daarna mag je ook kinderen van andere buurtbewoners krijgen. Maar ze mogen niet in je huis intrekken.
- Ja, als het zo ver is mogen de kinderen het huis uit.
- Alles staat eigenlijk wel in de tekst. :)

Dit spel is zonder punten. Máár als je door kan gaan tot de 5e Generatie dan vind ik dat toch wel heel erg knap. :)

'K hoop dat er kanidaten zijn. Let niet op mijn spellingsfouten. Ik ben nog vrij jong.
Als je tips hebt om er in te zetten, hoor ik die graag.

SNW Webmiss
14293 Posts
Oh leuk. Als er een legacy is, ga ik mss wel weer een keer De Sims 3 in :D Thanks voor het posten, zal ik m sticky maken?

Servo's Slave
139 Posts
Ik vind het een leuke uitdaging en ga het zeker proberen! Heb je hem zelf al af of ben je ermee bezig?

Edit: Ik heb wel een vraagje over die kinderen.. Hoe speel je verder als je maar 1 kind tegelijk in huis mag hebben, en je eerste 6 personen overlijden? Begin je dan met 1 of haal je er ergens 5 vandaan? Niet dat ik al zover ben.. haha ;).

Ben vandaag begonnen! Ik heb de familie "Samen staan we sterk!" genoemd. Ze hebben wel allemaal een andere achternaam, maar zo heb ik de buurt opgeslagen. Ik zal in het algemene forum mijn 6 Sims voorstellen :).
Favoriete Sim traits: computernerd, goed gevoel voor humor, slons, nooit naakt en perfectionist!

Silly Social Bunny
61 Posts
Als je de eerste generatie af hebt gemaakt mag je gewoon met die 1e sim, of de meerdere sims, (De kinderen van je familie..) verder gaan.. Maar dan hoef je wat mij betreft niet met 6 verder te gaan. Je moet er denk ik zelf een draai aan geven.
Misschien vind je dat zij ook weer de top en levenswens moeten halen? En een nog hoger kapitaal?
Verzin maar iets geks. ;)

Servo's Slave
139 Posts
Op Simparool heb ik een bericht gepost met de vraag of iemand nog de regels had voor de Sims 3 legacy "Van vagebond tot miljonair". Dit heeft uiteindelijk geleid tot een nieuwe legacy voor Sims 3! Deze staat op het legacy forum van Babske:

http://simslegacy.forum2go.nl/

Dit is niet bedoeld als reclame om jullie bij Sims Netwerk vandaan te halen (zeker niet!), maar voor legacy liefhebbers is het misschien wel leuk om mee te doen :).

Team Llama
265 Posts

ik heb nu een rainbow legacy gestart maar een 10g kan ook super leuk zijn

SNW Webmiss
14293 Posts
Ik speel te weinig om echt een legacy te doen eigenlijk. Ik speel wel af en toe (heeeeeel af en toe) legacies in mijn Sims 2 spel.

• Stats