Bespreek hier alles wat met De Sims 3 te maken heeft. Je kunt hier ook je eigen items showen. Of je kunt meedoen met een van onze legacies!

Sims 3 Machinima Gids door TheSidDog

SNW Webmiss
14293 Posts
Peter Medina, ook bekend als TheSidDog van http://www.thesiddog.com , heeft een Sims 3 Machinima Gids geschreven in het Engels en mij gevraagd of ik het naar het Nederlands wilde vertalen. Dat heb ik nu dus gedaan. Graag niet zomaar overnemen zonder me te crediten voor de vertaling - vertalen kost ook veel tijd en werk!

-----

Machinima Tips en Trucjes Leren via de Productie van Black Widow Flower Garden

door Peter "TheSidDog" Medina op 12 juni 2009

Hier zijn wat tips en trucjes die ik leerde tijdens de productie van Black Widow Flower Garden, mijn eerste zelfstandige Sims 3 machinima. Dit is geen uitgebreide gids hoe je machinima moet maken met De Sims 3; het is gewoon een verzameling van lessen die ik geleerd heb tijdens mijn eigen productie. Ik neem aan dat:
  • Je al weet hoe je The Sims speelt, inclusief De Sims 3. Je weet hoe je je Sims in leven moet houden, en je weet hoe je ze vermoord.
  • Je weet hoe je cheats kunt gebruiken met de cheats console (Crtl+Shift+C).
  • Je bekend bent met je besturingssysteem. Je kunt dingen vinden, kopiëren, verplaatsen, verwijderen, en bestanden en mappen overschrijven. Deze tekst is geschreven met het persectief van een Windows gebruiker (Windows 7,), dus Mac gebruikers zullen de bestandslocaties van hun bestanden zelf moeten inschatten.
  • Je op zijn minst een beetje bekend bent met machinima. Je begrijpt hoe je in de opnamestand komt (tab) en hoe je decameraposities instelt (op Ctrl en een nummer tussen 5 en 9 drukken slaat de camerastand op in de huidige positie; terugkeren naar een bepaalde standdoe je door op het juiste nummer te drukken.) Je weet ook hoe je moet beginnen met opnemen (v).
  • Je aspect ratios begrijpt aangezien deze te maken hebben met video. High Definition video wordt weergegeven in een 16:9 ratio; Standard Definition video wordt weergegeven in een 4:3 ratio. Ik zal uitleggen hoe je een 1280x720 (16:9 HD - High Definition) video maakt in deze gids.
Deze gids legt het volgende uit:
  • Hoe je een 1280x720 HD Video opneemt
  • Hoe je de camerasnelheid verandert
  • Hoe je gezichtsuitdrukkingen van je Sims en andere animaties krijgt
  • Hoe je je Sims gelukkig houdt tijdens de productie (of juist niet)
  • Hoe je de TV stukmaakt en de electroctieanimatie oproept

Bekijk de "Black Widow Flower Garden" video

Hoe neem je een 1280x720 HD Video op
De Sims 3 heeft drie opties als het op de opnames van video's aankomt: klein, middel en groot. Deze sectie zal uitleggen hoe je de afmetingen van de grote video aanpast zodat deze in 1280x720 opneemt. Onthoudt dat grotere resoluties wel het bestand veel groter maken.

Je hebt toegang nodig tot een speciaal configuratiebestand om de cameraresolutie aan te kunnen passen. Het bestand heet "Sims3.ini" en staat hier:
Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Game/Bin/Sims3.ini
Ër staan een hoop parameters in dit bestand. We bemoeien ons alleen met het bovenste gedeelte, genaamd "[VideoRecording]" -- dat is waar we de cameraresolutie aanpassen. De gehele set met videoparamaters ziet er zo uit:

Code: Select all
   [VideoRecording]
   LowQuality = video:vp6, audio:adpcm, fps:10.0, bitrate:1000
   MediumQuality = video:vp6, audio:adpcm, fps:15.0, bitrate:2000
   HighQuality = video:vp6, audio:adpcm, fps:30.0, bitrate:4000
   MaxQuality = video:rgb24, audio:pcm, fps:30.0, bitrate:0
   Small = 320, 0
   Medium = 640, 0
   Large = 1024, 0

VideoFolder = Recorded Videos
   SnapshotsFolder = Screenshots

We gaan de waarde voor Large veranderen. Let op waar er "1024" staat -- dat is hoe het standaard op mijn systeem ingesteld stond en het kan bij jou anders zijn. Verander de Large value van "X, 0" naar "1280, 720". Hierna kun je het bestand opslaan en het sluiten.
Let op bij het Opslaan: Als je deze error ziet: Het opgeslagen bestand opslaan op je bureaublad, verplaats het dan naar de oorspronkelijke map en overschrijf het originele configuratiebestand.
Let op de Aspect Ratio: Mijn monitor heeft een resolutie van 1680x1050, een 16:10 ratio. Mijn opnamen naar 1280x720 (16:9) forceren kan ervoor zorgen dat de beelden uitgerekt worden. Er zijn twee manieren om dit te voorkomen. Bij de eerste manier moet je je monitor op een 16:9 resolutie instellen als deze het aankan. Je kunt hier een aspect ratio calculator vinden; De tweede manier gaat als volgt. Je moet de opnamestand op een 16:10 ratio instellen en de overtollige ruimte wegwerken. Na de productie hoef je maar een klein randje van zo'n 80 pixels weg te werken (40 aan de bovenkant en 40 aan de onderkant). Ik kwam er helaas pas achter dat mijn video uitgerekt opgenomen werd nadat ik de helft van de machinima al had gemaakt.

Laatste opmerking: Zorg ervoor dat je dit bestand opslaat voordat je veranderingen maakt. Onthoudt ook dat 1280x720 video veel meer ruimte in beslag neemt op je harde schijf, en het kan je computer performance erg vertragen tijdens het opnemen.

Hoe verander je de Camerasnelheid
Je kunt de camerasnelheid aanpassen door het camera configuratiebestand aan te passen. Je vind dit bestand hier:
Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/GameDate/Shared/NonPackaged/Ini/VideoCamera.ini
Het hele bestand ziet er zo uit:
Code: Select all
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; Video camera settings

;; Speed

[Speed]
Move         = 1.0;; controls translation in the horizontal plane
MaxMoveSpeed= 200.0;; horizontal speed at maxHeight
MoveVertical = 1.0;; controls vertical translation
MaxVerticalMoveSpeed= 200.0;; vertical speed at maxHeight
Zoom         = 30.0
Pitch         = 0.003
Yaw       = 0.003
Roll    = 0.6
MinSpeedHeight  = 5           ;; at this or lower height (above ground), speeds are at their minimum
MaxSpeedHeight  = 300.0         ;; at this height or higher, speeds are at their maximum

;; Deceleration
;;
;; Various settings that control how camera motion stops

[Deceleration]
Move        = 0.02;; fraction of speed left after 1 second of deceleration
Zoom        = 0.01;; fraction of speed left after 1 second of deceleration
ZoomStopDistance = 10.0;; controls how far from the zoom limit does zoom speed start to decelerate

;; Limits
;;
;; Various settings to limit the camera's range of motion

[Limits]
MinPitch     = -85.0   ;; degrees
MaxPitch     = 85.0;; degrees
MinRoll     = -360.0   ;; degrees
MaxRoll     = 360.0   ;; degrees
MinPosHeight    = 1.0;; meters above terrain
MaxPosHeight    = 800.0   ;; meters above terrain

;; View

[View]
FOV = 45.0;; degrees
NearClipDistance = 0.25;; warning: decreasing this may result in increased z-fighting
FarClipDistance  = 3000.0   ;; warning: increasing this may result in increased z-fighting

;; Miscellaneous

[Misc]
LerpDuration   = 2.0;; seconds

Voor deze gids zullen we ons richten op de parameters Move, MoveVertical en LerpDuration. Move en MoveVertical vind je bovenaan. LerpDuration onderaan. Dit is wat ze doen:
  • Move: Move beheert de camerasnelheid tijdens het horizontaal bewegen. De standaard waarde van 1.0 naar 0.1 veranderen zal ervoor zorgen dat de camera 90% langzamer beweegt dan normaal; het verhogen van 1.0 naar 1.9 zal de camerasnelheid juist verhogen met 90%. Speel zelf met deze waarden tot je een snelheid vind die prettig is voor jouw scene. Langzamere snelheid geeft je meer controle over de compositie, omdat je camerabewegingen preciezer zullen zijn.
  • MoveVertical: MoveVertical is hetzelfde als Move, alleen is deze parameter voor het verticaal bewegen van de camera.
  • LerpDuration: LerpDuration bepaalt de tijd in seconden die nodig is om van Punt A naar Punt B te gaan wanneer je de camera preset toetsen gebruikt (Ctrl plus een nummer van 5 tot 9) in de cameramodus (tab). 2.0 is de standaard waarde, wat betekent dat het 2 seconden duurt om van Punt A naar Punt B te gaan.
De andere parameters in het VideoCamera.ini bestand beheren dingen zoals de camerahoogte, motion, pitch enzovoorts; deze zijn niet gebruikt tijdens het maken van Black Widow Flower Garden en komen in deze gids dan ook niet aan bod.
Laatste opmerking: Het VideoCamera.ini bestand kan bewerkt worden terwijl je in het spel zit, gebruik alt-tab om te wisselen tussen je Sims game en het bestand om de Camera instellingen te wijzigen naar wens.

Hoe krijg je gezichtsuitdrukkingen van je Sims en andere animaties
Gezichtsuitdrukkingen in De Sims 3 zijn gebaseerd op de Traits, in het Nederlands bekend als Kenmerken of Eigenschappen. Sims met de eigenschap "Slecht" fronzen meer en kijken voortdurend boos; Sims met de eigenschap "Goed" lachen veel meer. Je kunt de Eigenschappen tijdens de productie wijzigen door middel van de "TestingCheatsEnabled True" cheat. Dat doe je zo:
  1. Open de cheatconsole en voer de "TestingCheatsEnabled True" cheat in terwijl je een actief huishouden aan het spelen bent.
  2. Shift-klik op de Sim waarvan je de Eigenschappen wilt aanpassen.
  3. selecteer "Modify Traits" in het menu.
  4. Kies nieuwe Eigenschappen.
Je kunt dit zo vaak doen als je wilt tijdens het maken van je video. Ik veranderde de Eigenschappen van de Black Widow van "Slecht" naar "Flirterig", afhankelijk van de uitdrukkingen en andere animaties waar ik naar op zoek was. Ik stelde haar ook in als "Technofoob" zodat ze de TV zou saboteren (meer daarover later).
Laatste opmerking: Humeur speelt ook een grote rol voor gezichtsuitdrukkingen. Lees hieronder hoe je snel je Sim's humeur kunt veranderen.

Hoe hou je je Sims gelukkig tijdens de opname (of juist niet)
Deze tip is erg kortbondig. Volg deze stappen om je Sims tijdens de productie gelukkig te houden.
  1. Voer de "TestingCheatsEnabled True" cheat in in de cheat console terwijl je met het actieve huishouden bezig bent.
  2. Shift-klik op de brievenbus.
  3. Selecteer "Make All Happy".
  4. Selecteer "Make Motives Static".

"Make Motives Static"
Deze optie zorgt ervoor dat de behoeftenbalkjes niet kelderen tijdens het opnemen, dus je Sims zijn continu alert en doen precies wat je zegt. Gebruik de "Make Motives Static" optie niet als je juist wilt dat je Sims' humeur verslechtert. Hieronder de uitleg hoe je het humeur van je Sims verlaagt:
  1. Voer de "TestingCheatsEnabled True" cheat in in de cheat console tijdens het spelen met het actieve huishouden.
  2. Zorg ervoor dat je game staat gepauseerd (je ziet het effect niet direct als het spel op pauze staat).
  3. Klik op een gedeelte in een behoeftebalkje welke je wilt aanpassen. Voorbeeld: klik op het linkergedeelte van het Honger balkje om je Sims uit te hongeren.
Laatste opmerking: "Make All Happy" en "Make Motives Static" heeft effect op elke Sim in het huishouden; de behoeftebalkjes bewerken heeft alleen effect op de individuele Sim, en werkt niet als de optie "Make Motives Static" aanstaat.

Hoe saboteer je een TV en roep je de Electrocutie Animatie op
Ik ga nu uitleggen hoe je een tv stukmaakt en een Sim kunt electrocuteren omdat het zo frustrerend voor mij was tijdens de productie van Black Widow Flower Garden -- Ik kwam er maar niet achter hoe ik dit moest doen. De Black Widow overleefde elke keer dat ze de TV repareerde ondanks het feit dat ze totaal geen Handigheid vaardigheid had. Zo maak je de TV stuk en electrocuteer je de Sims die het repareren:

De TV stukmaken
  1. Verander de Eigenschappen van de Sims waarmee je bezig bent naar Technofoob.
  2. Laat ze de tv saboteren. Zorg dat ze in een goed humeur verkeren.
  3. Als het lukt zal de TV stukgaan.

Je Sims electrocuteren
  1. Koop een sprinkler (sproeier) en zet het aan. Je wilt een plasje creëren.
  2. Zet de kapotte TV op het plasje.
  3. Laat een Sim zonder enige Handigheid vaardigheid de TV repareren.
  4. Ze krijgen bijna altijd een fatale shock van de kapotte TV. Een slecht humeur kan helpen.
  5. Pauseer het spel op het moment dat de electroctie start. Je weet dat dit aan de hand is als je Sim spontaan niet meer geselecteerd is. Gebruik dan de "MoveObjects On" cheat om de tv en je Sim naar een filmlocatie te verplaatsen.
Laatste opmerking: "Soms vliegt de TV in brand terwijl je Sims schokken krijgt; het oogt en klinkt hilarisch.

Laatste Woorden:
Hopelijk helpt deze gids je met wat basisbegrippen over Sims 3 Machinima. Laat het me weten via YouTube als deze gids je geholpen heeft; Ik wil graag zien wat je hebt gemaakt naar aanleiding van deze tips. En onthoudt om ALTIJD een backup van de bestanden die je verandert op te slaan. Veel plezier.

Het delen van deze gids
Deze gids is vrijgegeven onder een Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 licentie.
De gebruiker mag:
  • Delen -- het werk kopiëren, verspreiden en doorgeven
  • Remixen -- afgeleide werken maken

Onder de volgende voorwaarden:
  • Naamsvermelding -- De gebruiker dient bij het werk de door de maker of de licentiegever aangegeven naam te vermelden (maar niet zodanig dat de indruk gewekt wordt dat zij daarmee instemmen met uw werk of uw gebruik van het werk).
  • Niet Commercieel -- De gebruiker mag het werk niet voor commerciële doeleinden gebruiken.
  • Gelijk Delen -- Indien de gebruiker het werk bewerkt kan het daaruit ontstane werk uitsluitend krachtens dezelfde licentie als de onderhavige licentie of een gelijksoortige licentie worden verspreid.

Attributie:
Altijd de originele gids naar Peter "TheSidDog" Medina terugleiden, en zorg dat de Black Widow Flower Garden YouTube video embedcode er altijd instaat of link er direct naartoe. Dank je wel.

Officiële Updates:
Keer regelmatig terug naar de tutorials afdeling op SimPrograms.com voor officiële updates over deze guide.

Nooboo
23 Posts
Makkelijk, ik ga denk ik zo ff alles over schrijven:p

Bella's Best Friend Forever
2137 Posts
Succes met schrijven dan he :P
Image
Forum Rules | Forum Regels | [url=http://www

Nooboo
12 Posts
Image

SNW Webmiss
14293 Posts
Je kunt natuurlijk ook het kranticoontje aanklikken in dat smalle menuutje naast de reageren knop. Dan krijg je de printervriendelijke versie ;)

http://www.simsnetwerk.com/index.php?na ... 41&start=0

Team Llama
265 Posts
Duidelijke uitleg! ik denk he, nu ik me toch verveel dat ik misschien ook wel eens een machinima ga proberen

SNW Webmiss
14293 Posts

Team Llama
265 Posts
haha ja lijkt me erg leuk!! maar goed met al dat werk word het eerst niet :( en ik moet van taekwondo kamp nog steeds dvd met film krijgen en ik ga daar dan voor op mijn blog ook een filmpje voor maken :P

iemand tips voor een goed video bewerkings programma? ik heb pinacle al een keer gehad maar die is eigenlijk net te zwaar voor mijn laptop en pc

SNW Webmiss
14293 Posts
Errr ik ken eigenlijk alleen After Effects maar die is ook vrij zwaar en niet onbelangrijk, best prijzig. Heeft Windows standaard ook niet iets?

Team Llama
265 Posts
Ja windows heeft movie maker maar die is zo standaard kun je vrij weinig mee!

ben op internet gaan rondsnuffelen en VCL player komt ook met een bewerkings programma misschien is dat wat. ik vroeg vandaag aan mijn vader of hij nog wat had. maar ook niet :( en aangezien ik niet een al te zware wil hebben

• Stats